Tramvaj 2502 krenuo u redovnu vožnju: Drugi niskopodni tramvaj na osječkim ulicama

Dora Rosandić | 10.05.25 09:30
Tramvaj 2502 krenuo u redovnu vožnju: Drugi niskopodni tramvaj na osječkim ulicama

U petak, 9. svibnja, sa stajališta Zeleno polje u svoju prvu redovitu vožnju krenuo je novi niskopodni tramvaj oznake 2502, drugi od ukupno deset koji bi do rujna trebali prometovati osječkim ulicama. Uskoro mu se pridružuje i tramvaj 2503.

Novi tramvaj dugačak je 20,8 metara, može primiti 135 putnika, od čega 44 na sjedećim mjestima. U usporedbi s prethodnim modelima, dulji je za šest metara, ima dvostruko više sjedećih mjesta, a kapacitet je povećan za 25 mjesta. Opremljen je suvremenom tehnologijom i potpuno prilagođen osobama s invaliditetom.

Trenutačno se tramvaji testiraju u stvarnim prometnim uvjetima, dok se paralelno provodi detaljna provjera sustava i opreme te edukacija vozača za upravljanje novim vozilima.

Ovaj tehnološki iskorak dolazi kao nastavak duge i bogate tramvajske povijesti Osijeka. Prvi konjski tramvaj u gradu krenuo je 10. rujna 1884. godine, što je tada bio izniman događaj. Osijek se s ponosom može pohvaliti da je bio prvi grad u Hrvatskoj s ovim oblikom javnog prijevoza. Glavni grad Hrvatske je prvi tramvaj na konjsku vuču dobio tek sedam godina nakon Osijeka (1891). Prvi električni tramvaj pojavio se 12. prosinca 1926. godine, dodatno učvrstivši ulogu tramvaja u svakodnevnom životu grada. Danas, Osijek spada među manja svjetska urbanizirana središta u kojima stanovnici mogu uživati u ovom obliku javnog prijevoza, čime se potvrđuje i važnost tramvaja u gradskom životu.

Danas, 141 godinu nakon konjskog i 99 godina nakon električnog tramvaja, Osijek piše novo poglavlje, ono o niskopodnim tramvajima. Dva već voze, treći je na putu, a svi bi trebali biti u prometu do rujna.

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.