HŽ Putnički prijevoz pokrenuo je postupak javne nabave za 13 novih vlakova, ukupne vrijednosti 107,3 milijuna eura bez PDV-a. Nabava obuhvaća pet elektrodizelskih vlakova za daljinski promet, četiri elektrobaterijska i četiri baterijska vlaka, a financira se u sklopu projekta “Revitalizacija željezničkog sustava Republike Hrvatske” putem zajma Europske investicijske banke – prenosi SiB.hr
Elektrodizelski vlakovi prometovat će na relacijama između Zagreba i Koprivnice, Osijeka, Čakovca i Kotoribe, Zadra, Rijeke i Pule (preko Slovenije). Bit će opremljeni sustavima za informiranje putnika, rampama za osobe s invaliditetom, udobnim sjedalima, prostorom za bicikle te ugostiteljskom uslugom.
Elektrobaterijski vlakovi namijenjeni su prometovanju na neelektrificiranim i elektrificiranim prugama, pri čemu će na neelektrificiranim dionicama koristiti baterijski pogon, a na elektrificiranima klasično napajanje pomoću pantografa. Baterije će se puniti iz kontaktne mreže ili putem stabilnih energetskih priključaka.
Baterijski vlakovi koristit će isključivo baterijski pogon i prometovati na neelektrificiranim prugama. Punjenje baterija obavljat će se pomoću stabilnih energetskih priključaka, a u sklopu projekta planira se postavljanje dvaju takvih priključaka u kolodvorima Lupoglav i Velika.
Manji troškovi, manje buke i ekološki prihvatljiviji vlakovi
U priopćenju HŽ-a naglašava se kako će primjena ekološki prihvatljivih tehnologija u željezničkom prometu zamjenom zastarjelih dizel-motornih vlakova novim modelima značajno smanjiti emisiju CO2, poboljšati kvalitetu usluge te smanjiti troškove goriva, buke i operativne troškove.
Osim ove nabave, HŽ Putnički prijevoz pokrenuo je i pregovarački postupak za uslugu srednjeg popravka osam električnih lokomotiva serije 1 142, procijenjene vrijednosti 10 milijuna eura bez PDV-a.
Obnova voznog parka nastavlja se i ove godine, pri čemu je na prugama već 61 novi niskopodni vlak. U 2024. godini planirano je puštanje u promet jednog elektrobaterijskog i jednog baterijskog vlaka te sedam dizel-električnih motornih vlakova. Sljedeće godine očekuje se i šest elektrodizelskih vlakova za povezivanje Zagreba i Splita.